Прем’єра мюзиклу «Доріан Ґрей» на сцені Національної оперети України

20.05.2021

Превю

Вчора, 19 травня, на головній сцені Національної оперети України відбулася прем’єра мюзиклу «Доріан Ґрей». Глядачам презентували містичну та філософську історію про силу мистецтва, могутність кохання та цінність живої душі.

Перед початком вистави відбулася традиційна зустріч постановочної групи із журналістами.

«Цей твір має бути в нашому театрі!» – такою була моя реакція, коли вперше почув дивовижну музику сучасного угорського композитора Матіаша Варконі – автора музики мюзиклу «Доріан Ґрей». Це було під час візиту до Будапештського театру оперети і мюзиклу, де я був вражений глибиною та драматичністю музики. Відтоді ідея постановки мюзиклу в Україні планомірно рухалася до втілення», – зазначив художній керівник проєкту Богдан Струтинський.

За його словами, реалізації задуму постановки значною мірою сприяло переоснащення сцени, що нещодавно завершилося у театрі, використання нового, сучасного звукового та освітлювального обладнання, а також наявність обертового кола.

«Нарешті настав цей день і ми презентуємо глядачам чудову виставу, адже через карантин прем’єра переносилася декілька разів. Усім нам було дуже цікаво працювати. Дуже швидкі зміни сцен, тісна взаємодія акторів, хору та балету. Мені здається, що все вдалося якнайкраще. Сподіваюся, що глядач належно оцінить і це буде ще одна хітова вистава нашого театру», – поділився передпрем’єрними емоціями режисер та хореограф постановки Вадим Прокопенко.

Мюзикл «Доріан Ґрей» створений за мотивами роману видатного Оскара Вайльда – «Портрет Доріана Ґрея» на музику Матяша Варконі. Композитор вніс власні корективи, увів додаткових персонажів, яких немає у романі, та наділив мюзикл особливим колоритом. А також здійснив адаптування під великий симфонічний оркестр, адже в Угорщині твір йшов на малій сцені.

«Матяш Варконі вніс власні особливості стосовно ритміки, динамізм, елементи сонористики, дуже багато швидких змін ритмів і змін метру, тому цікаво було працювати. Вистава у кращих традиціях мюзиклу – увесь текст прописаний у партитурі, в сюжеті і на музиці, тобто немає окремого драматичного тексту. Музика передає стан героїв і плавно переходить з однієї сцени в іншу. У цьому, напевне, і є складність прочитання твору», – наголосив диригент-постановник Сергій Дідок.

«Роман, за яким поставлено мюзикл – «Портрет Доріана Ґрея», тому основний образ вистави – це величезна рама-монстр, в якій знаходиться портрет головного героя. Ця рама тримає його хоробрість і його гріхопадіння. Картина-монстр постійно на сцені, і рухається, що символізує плин часу і відображає стан душі, гріхопадіння, тим часом як Доріан знаходиться у вічній молодості», – зазначив художник-постановник Олександр Білозуб.

Костюми до вистави створила Алія Меженіна. За її словами, 60% тканин ексклюзивні, авторські і їх не знайти у вільному продажі. «Костюми двосторонні, як дві сторони душі. Вони базуються на орнаментах і живопису художників-прерафаелітів. Кожен артист має свій орнамент й несе в собі код і картину», – повідомила художниця з костюмів.

«Була пророблена велика командна робота по всіх цехах. Для артистів хору відбувся певний розвиток, у них великий об’єм робіт: хореографічні, режисерські, акторські та вокальні завдання. І вони є дуже органічною частиною на сцені, разом з акторами та артистами балету у супроводі оркестру створили єдине грандіозне шоу», – зазначив хормейстер-постановник Ігор Ярошенко.

Прем’єрні вистави йтимуть п’ять днів підряд – з 19 до 23 травня. Наступні покази заплановані 12 та 13 червня.