Міжнародний конкурс-лабораторія «Musical Art Project» відбувся в Національній опереті України. Перший досвід отримано!
12.09.2016
За п’ять лабораторних днів в Київському театрі оперети, молодими режисерами були створені чотири ескізні роботи до музичних вистав, що за умовами конкурсу претендують зайняти місце в репертуарі театру. В перший день лабораторій режисери познайомились із колективом театру і обрали артистів для своїх постановок. Знайомилися також із диригентами-постановниками, концертмейстерами, з технічними службами театру, робили замовлення виробничим цехам.
Другий день – репетиційний. Відбулися перші репетиції з артистами, були розроблені перші мізансцени, перемірені костюми, облаштований скелет декорацій. Ввечері, наприкінці насиченого репетиціями дня відбулася зустріч за круглим столом. Члени експертної ради, конкурсанти, гості були приємно вражені гостинною, по-домашньому затишною атмосферою, створеною в фойє театру. Розмова видалася легкою і невимушеною, і саме цього прагнули організатори конкурсу. Після двох перших днів було важливо підтримати режисерів, які в нових для себе умовах працювали у незвично високому темпі. Кожен з конкурсантів розповів про свої прагнення щодо творення ескізів вистав, а експерти, відомі українські театрознавці Анна Липківська, Ганна Веселовська, Олег Вергеліс і куратор лабораторій Ірина Аверіна висловили свою думку і надали свої поради. На прикладах власного лабораторного досвіду експерти намагалися передати конкурсантам одну з ключових цілей конкурсу – с тавити експерименти, вигадувати, привносити нове в режисуру музичних постановок. Експерти знову зробили акцент на тому, про що неодноразово казав ініціатор конкурсів, голова оргкомітету н.а. України Богдан Струтинський: «Надзадача нашого конкурсу «Musical Art Project» — оновити постановницькі ідеї, додати свіжості сприйняття класичного музичного матеріалу. Одна з умов – не стримувати себе у фантазії! »
Художній керівник Національної оперети прибув на зустріч із молодими режисерами у фінальній частині бесіди, після урочистого відкриття 4-го театрального сезону в МКЦ ім.І.Козловського.
«Для наших молодих артистів Центр Козловського свого роду лабораторія, саме там, на малій сцені вони створюють свої проекти», — розповів Богдан Струтинський і запросив всіх відвідати центр, де, до речі, зовсім скоро, у жовтні, пройдуть конкурсні режисерські лабораторії вистав малих форм «Small Theater Productions».
Богдан Струтинський наголосив на важливості для театру кожної роботи режисера-конкурсанта. Голова оргкомітету розповів про своє бачення та досвід в області освіти режисерів музичного театру, зазначив необхідність практичного підходу. Прозвучала думка, що саме в умовах браку часу, а це головна складність в роботі учасників конкурсу, тим не менш, можна знайти щось по-справжньому важливе і цікаве.
Третій і четвертий дні лабораторій для молодих режисерів у Національній опереті України стали днями виправлення помилок. Експерти були почуті і, хоча, прямих вказівок ніхто режисерам не давав, зміни відбулися – хтось змінив костюми, хтось допрацював мізансцени. Крім того режисери розпочали співпрацю з освітлювальним цехом театру, провели генеральні репетиції. Напередодні показів, пізно ввечері завершилися прогони вистав, які починали ставити… лише три дні тому!
11 вересня, о 10-ій ранку почалися покази вистав і те, що ввечері виглядало незавершеним, під час показу знаходило власну форму і було подане глядачам і експертам як найкраще. Ескізи на малій сцені розпочинали програму фіналу конкурсів-лабораторій. Першою була представлена робота Максима Булгакова — комедія-гротеск «Бастьен і Бастьенна», В-А. Моцарта. Цей твір відноситься до ранньої творчості композитора. Зінгшпіль «Бастьєн і Бастьєнна» Моцарт написав у дванадцятирічному віці.
Режисер – Максим Булгаков
Диригент-постановник – Володимир Врубльовський
Бастьєн – В. Одринський
Бастьєнна — Т. Дідух
Колас – В. Котенко
Таргани – артисти балету: М. Боцок, Г. Шарабуріна, Є. Крисько, Ю.Колодіна
Концертмейстер – Л. Тітаренко.
Режисер Юлія Журавкова (Київ) представила одноактівку «Телефон, або Кохання втрьох», Дж.Менотті – також на малій сцені Національної оперети .
Режисер – Юлія Журавкова
Диригент-постановник – Назар Якобенчук
Люсі – Т. Журавель
Бен – К. Басковський
Концертмейстер – З. Володарська
На основній сцені першим свій ескіз представив В’ячеслав Стасенко (Біла Церква). Опера -буф «Жирофлє-Жирофля», французького композитора Шарля Лєкока.
Режисер – В’ячеслав Стасенко
Диригент-постановник – Сергій Дідок
Жирофлє і Жирофля – Оксана Прасолова
Мараскін – Дмитро Вівчарюк
Аврора – Ганна Довбня
Денис Костирко (Одеса) на основній сцені Київського національного академічного театру оперети представив свій ескіз комедії «Оскар» М. Самойлова (лібрето С. Петрова за п’єсою Клода Маньє).
Режисер – Денис Костирко
Диригент-постановник –Оксана Мадараш
Крістіан – Дмитро Шарабурін
Барньє – н. а. України Микола Бутковський
Бернадетта – з. а. України Ірина Бєспалова
Концертмейстер – З. Володарська
Відкрите засідання Експертної ради, на якому були присутні представники преси, артисти Національної оперети, а також всі, кому цікаві режисерські експерименти в музичному театрі, пройшло досить рівно і неупереджено. Важливий висновок, який був озвучений Головою оргккомітету, художнім керівником Національної оперети н.а. України Богданом Струтинським: «Конкурси-лабораторії пройшли успішно!»
Театр здобув перший позитивний досвід співпраці із молодими режисерами. Початок лабораторного руху покладено. За результатами Міжнародного конкурсу-лабораторії «MusicalArt Project» дві постановки, ескізи яких були показані на малій сцені театру, мають увійти в репертуар Національної оперети в майбутньому сезоні.
За підсумками конкусів-лабораторій «MusicalArt Project» до співпраці із Київським національним академічним театром оперети запрошено Юлію Журавкову з постановкою «Телефон, або кохання втрьох», Дж. Менотті та Максима Булгакова, який поставить комедію-гротеск «Бастьєн і Бастьєнна», В-А.Моцарта.