Дві непересічні мистецькі події – на сцені оперети!

12.02.2019

В Національній опереті України відбулися одразу дві гучні мистецькі події одночасно! 8 лютого на головній сцені театру з аншлагом пройшов концерт «10 тенорів» – заключний виступ музикантів в Україні після їхнього повернення з гастрольного турне Польщею. Цього ж вечора на «сцені 77» режисерка-постановниця Анна Горянська представила  публіці ексцентричну трагікомедію «Оркестр».

Нагадаємо, «10 тенорів» – це спільний українсько-польський проект, який з великим успіхом завершив гастрольний тур Польщею, де музиканти дали понад 50 концертів і відвідали усі найбільші польські міста – Варшаву, Краків, Гданськ, Щецин, Познань тощо. Це унікальний вокальний проект, аналогів якого немає у світі, оскільки така кількість оперних співаків ще жодного разу не виступала разом.

«Ми представили оновлену програму, де є 12 нових творів. Програма побудована таким чином, що на сцені звучить вибуховий мікс зі світових хітів класичної, сучасної і ретро-музики. Вона  враховує найрізноманітніші смаки!» – розповів диригент-постановник, заслужений діяч мистецтв України Ігор Ярошенко.

Завдяки проекту слухачі в Україні та Польщі отримали виняткову можливість почути 10 найталановитіших тенорів двох країн одночасно! Артисти виступали у  квартетах, квінтетах, тріо, секстетах і т.д. З боку Польщі у проекті взяли участь Бартош Кучік, Мірослав Нєвядомський і Маріуш Рута. З боку України – Сергій Гурець, Іван Коренівський, Петро Челялі, Дмитро Фощанка, Анатолій Погребний, Володимир Холкін і Михайло Гуменний-Петрівський.

8 лютого Національна оперета також представила українському глядачеві ексцентричну трагікомедію «Оркестр» за мотивами однойменної п’єси французького драматурга Жана Ануя. У центрі сюжету – невеликий оркестр, у якому працюють виключно жінки і… один піаніст. Їх об’єднують нездійснені мрії про велику сцену, складні долі та приховані від сторонніх очей секрети. Режисерка-постановниця Анна Горянська додала виставі провокаційності та новизни. Реалізувати сміливий творчий задум їй допомагали музичний керівник Сергій Дідок та хореограф Ольга Кебас.

«Ми експериментували з музикою, вокалом, пластикою та акторською грою. Жіночі ролі у виставі виконують виключно артисти-чоловіки. Я вирішила спробувати такий формат, щоб надати цій історії глибини. Адже коли ми граємо цю виставу як суто жіночу – це лише один погляд на проблему, а коли ми подаємо її як чоловічій погляд на жінок – це дає поштовх для роздумів та розуміння тих проблем, які нам здаються суто жіночими, але є актуальними і для чоловіків», – зауважила режисерка.

Такий прийом дозволив підсилити ключові риси головних героїнь, зробити їх гротескними та об’ємними, додати комізму виставі, а в деяких сценах – підкреслити драматизм їхніх доль. Вистава не залишила байдужим нікого і обіцяє стати «родзинкою» експериментальної «сцени 77».