«Біла ворона» розправила крила на сцені Національної оперети
26.02.2019
22 та 23 лютого на головній сцені Національної оперети України відбулася прем’єра епохальної української рок-опери «Біла ворона», яку створив поет і драматург Юрій Рибчинський та композитор Геннадій Татарченко у 1989 році. Робота над підготовкою оригінальної сценічної версії в театрі тривала майже рік.
«Театр вклав багато енергії у постановку, всі цехи без винятку – і виробничі, і творчі. Тому ми отримали якісний потужний мистецький продукт, який є віддзеркалення тих подій, які сьогодні проживає Україна, – розповідає генеральний директор-художній керівник Національної оперети України Богдан Струтинський. – Теми, які піднімаються в рок-опері – це віковічні теми, вони ніколи не згаснуть, і вони завжди будуть стояти на терезах: зрада, проблема вибору, любові народу або те, як держава поводиться зі своїми героями».
Нова постановка вразила масштабністю та грандіозністю не лише глядачів, але й припала до душі авторам вистави, які побували на прем’єрному показі. Вони високо оцінили професіоналізм та майстерність солістів, задіяних у рок-опері.
«Мене, як композитора, сьогоднішня прем’єра дуже порадувала! Коли ми з Юрієм Рибчинським писали цей твір, то навіть не уявляли, що його можна адаптувати для театру оперети. Постановок було багато, але всі вони йшли в драматичних театрах, головними виконавцями були актори, які співають. Сьогоднішній показ – це справжнє свято для мене, тому що я почув свою музику у виконанні професійних співаків. Це мене дуже тішить!» – поділився враженнями Геннадій Татарченко.
Задум авторів твору на сцені оперети втілив режисер-постановник Максим Голенко та балетмейстер-постановник Максим Булгаков. Над сценографією працював відомий у всьому світі художник Володимир Ковальчук, неперевершені костюми створила Ольга Левченко, а потужне звучання забезпечив симфонічний оркестр театру під орудою диригента-постановника Сергія Нестерука.
«Для цієї рок-опери характерно те, що її прем’єри завжди відбуваються у складні для України часи: перша постановка відбулася у 1991 році, у рік здобуття незалежності, потім вона знову зринула у 2004 році, і наразі третій її пік, починаючи з 2014-2015 років і до сьогодні, – говорить Максим Голенко. – Коли наша країна переживає важливі та ключові моменти в своїй історії, ми без зайвих слів розуміємо про що в ній йдеться. Це тема натовпу і героя, влади і героя, як влада чинить з героями. Усі ці теми ретельно досліджуються в рок-опері».
За словами балетмейстера-постановника Максима Булгакова, у виставі гармонійно поєдналися усі складові: музика та балет, художній задум та його втілення, декорації та світло.
«Тут немає хореографічних дивертисментів, як це прийнято в класичній опереті або мюзиклі. Артисти балету діють пластично, як головний персонаж. Вони є народом, солдатами, парламентом, тобто уособлюють в собі всіх нас, якби їх не було, то не було би і Жанни Д’арк – головної героїні. Це більше психологічна та емоційна робота, ніж суто хореографічна», – зазначає Булгаков.
Автор поеми, поет і драматург Юрій Рибчинський також високо оцінив постановку.
«Я писав «Білу ворона» майже 30 років тому, а виявилося, що історична матриця, яку я створив у творі, відповідає сьогоденню навіть більше, ніж періоду, коли я над нею працював. Для нас з Геннадієм Татарченком ця прем’єра – велике свято. Я вдячний Національній опереті України, що вони взялися за таку непросту роботу», – резюмував Рибчинський.