Міжнародний конкурс-лабораторія «Musical Art Project» відбувся в Національній опереті України. Перший досвід отримано!

12.09.2016

За п’ять лабораторних днів в Київському театрі оперети,  молодими режисерами  були створені чотири ескізні роботи до музичних вистав, що за умовами конкурсу претендують  зайняти місце в репертуарі театру. В перший день  лабораторій режисери  познайомились із колективом театру і обрали артистів для своїх постановок. Знайомилися також із диригентами-постановниками, концертмейстерами, з технічними службами театру, робили замовлення виробничим цехам.

Другий день  – репетиційний.  Відбулися перші репетиції з артистами, були розроблені перші мізансцени, перемірені костюми, облаштований скелет декорацій. Ввечері, наприкінці насиченого репетиціями дня відбулася зустріч за круглим столом. Члени експертної ради, конкурсанти, гості були приємно вражені гостинною, по-домашньому затишною атмосферою, створеною в фойє театру. Розмова видалася легкою і невимушеною, і саме цього прагнули організатори конкурсу. Після двох перших днів було важливо  підтримати режисерів, які в нових для себе умовах працювали у незвично високому темпі. Кожен з конкурсантів розповів про свої прагнення щодо творення ескізів вистав, а експерти, відомі українські театрознавці Анна Липківська, Ганна Веселовська, Олег Вергеліс  і куратор лабораторій Ірина Аверіна висловили свою думку і надали свої поради. На прикладах власного лабораторного досвіду експерти намагалися передати конкурсантам одну з ключових цілей конкурсу – с тавити експерименти, вигадувати, привносити нове в режисуру музичних постановок. Експерти знову зробили  акцент на тому, про що неодноразово казав ініціатор конкурсів, голова оргкомітету н.а. України Богдан Струтинський: «Надзадача нашого конкурсу «Musical Art Project» — оновити постановницькі ідеї, додати свіжості сприйняття класичного музичного матеріалу. Одна з умов – не стримувати себе у фантазії! »

Художній керівник Національної оперети прибув на зустріч із молодими режисерами у фінальній частині бесіди, після урочистого відкриття 4-го театрального сезону в МКЦ ім.І.Козловського.

«Для наших молодих артистів Центр Козловського свого роду лабораторія, саме там, на малій сцені вони створюють свої проекти», — розповів Богдан Струтинський і запросив всіх відвідати центр, де, до речі, зовсім скоро, у жовтні,  пройдуть конкурсні режисерські лабораторії вистав малих форм «Small Theater Productions».

Богдан Струтинський наголосив на важливості для театру кожної роботи режисера-конкурсанта. Голова оргкомітету розповів про своє бачення та досвід в області освіти режисерів музичного театру, зазначив необхідність практичного підходу. Прозвучала думка, що саме в умовах браку часу, а це головна складність в роботі учасників конкурсу, тим не менш, можна знайти щось по-справжньому важливе і цікаве.

Третій і четвертий дні лабораторій для молодих режисерів у Національній опереті України стали днями виправлення помилок. Експерти були почуті  і, хоча, прямих вказівок ніхто режисерам не давав,  зміни відбулися – хтось змінив костюми, хтось допрацював мізансцени.  Крім того режисери розпочали співпрацю з освітлювальним цехом театру, провели генеральні репетиції. Напередодні показів, пізно ввечері завершилися прогони вистав, які починали ставити… лише три дні тому!

11 вересня, о 10-ій ранку почалися покази вистав і те, що ввечері виглядало незавершеним, під час показу знаходило власну форму і було подане глядачам і експертам як найкраще. Ескізи на малій сцені розпочинали програму фіналу конкурсів-лабораторій. Першою була представлена робота Максима Булгакова  — комедія-гротеск «Бастьен і Бастьенна», В-А. Моцарта. Цей твір відноситься до ранньої творчості композитора. Зінгшпіль «Бастьєн і Бастьєнна» Моцарт написав у дванадцятирічному віці.

Режисер – Максим Булгаков

Диригент-постановник –  Володимир Врубльовський

Бастьєн – В. Одринський

Бастьєнна — Т. Дідух

Колас – В. Котенко

Таргани – артисти балету: М. Боцок, Г. Шарабуріна, Є. Крисько, Ю.Колодіна

Концертмейстер – Л. Тітаренко.

 

Режисер Юлія Журавкова (Київ)  представила одноактівку «Телефон, або Кохання втрьох», Дж.Менотті –  також на малій сцені Національної оперети .

Режисер – Юлія Журавкова

Диригент-постановник –  Назар Якобенчук

Люсі  – Т. Журавель

Бен  – К. Басковський

Концертмейстер – З. Володарська

На основній сцені першим свій ескіз представив  В’ячеслав Стасенко (Біла Церква). Опера -буф «Жирофлє-Жирофля», французького композитора Шарля Лєкока.

Режисер – В’ячеслав Стасенко

Диригент-постановник – Сергій Дідок

Жирофлє і Жирофля – Оксана Прасолова

Мараскін – Дмитро Вівчарюк

Аврора – Ганна Довбня

 

Денис  Костирко (Одеса)  на основній сцені Київського національного академічного театру оперети представив свій  ескіз комедії «Оскар» М. Самойлова (лібрето С. Петрова за п’єсою Клода Маньє).

Режисер – Денис Костирко

Диригент-постановник  –Оксана Мадараш

Крістіан  – Дмитро Шарабурін

Барньє – н. а. України Микола Бутковський

Бернадетта – з. а. України  Ірина Бєспалова

Концертмейстер – З. Володарська

 

Відкрите засідання Експертної ради, на якому були присутні представники преси, артисти Національної оперети, а також всі, кому цікаві режисерські експерименти в музичному театрі, пройшло досить рівно і неупереджено. Важливий висновок, який був озвучений Головою оргккомітету, художнім керівником Національної оперети н.а. України Богданом Струтинським: «Конкурси-лабораторії пройшли успішно!»

Театр здобув перший позитивний досвід співпраці із молодими режисерами. Початок лабораторного руху покладено. За результатами Міжнародного конкурсу-лабораторії «MusicalArt Project» дві постановки, ескізи яких були  показані на малій сцені театру, мають увійти в репертуар Національної оперети в майбутньому сезоні.

За підсумками конкусів-лабораторій «MusicalArt Project» до співпраці із Київським національним академічним театром оперети запрошено Юлію Журавкову з постановкою «Телефон, або кохання втрьох»,  Дж. Менотті та Максима  Булгакова, який поставить комедію-гротеск «Бастьєн і Бастьєнна»,  В-А.Моцарта.