«Шедеври барокової музики» презентували у Національній опереті України
01.11.2019
Програму «Шедеври барокової музики» презентували 31 жовтня у Національній опереті України. Вишуканій публіці представили вокальну, танцювальну та інструментальну музику епохи Бароко.
Глядачі розташувалися за столиками, у руках – бокал вина та смаколик, а на сцені – атмосфера венеціанського карнавалу і витонченого аристократизму Італійського бароко.
Ансамбль старовинної музики з вокалістами оперети – з.а.України Оленою Арбузовою та з.а. України Валерією Туліс виконали твори Доменіко Скарлатті, Клаудіо Монтеверді, Георга Фрідріха Генделя, Марко Учелліні, Чезаре Негрі, Джованні Джакомо Гастольді, Б’яджо Маріні, Фабріціо Карозо та ін.
«Один із творів, який ми виконуємо – Клаудіо Монтеверді «Zefiro torna», який триває 12 хвилин. Це віртуозна композиція, яку навіть світові метри співають з нот. Взагалі, барокова музика маловідома в Україні. Немає педагогів, які займаються з вокалістами в цьому жанрі, тому ми із Валерією Туліс їздили до Відня на майстер-класи барокового співу відомих австрійських виконавців», — розповіла авторка проекту, з.а.України Олена Арбузова.
Інструментальні твори епохи Бароко представ ансамбль старовинної музики, який складається з солістів оркестру Національної оперети України: Анатолій Воробей (флейта), Максим Коломієць (гобой), Тетяна Мартинюк-Багрій (скрипка), Олена Малиновська (віолончель), Любов Титаренко (клавесин). Вони, до речі, відточували свою професійну майстерність на майстер-класах у Німеччині. Усі ексклюзивні переклади партитури для ансамблю написав композитор та гобоїст Максим Коломієць.
«Наразі граємо на сучасних інструментах, але максимально наближених до епохи того часу. Наприклад, у концерті задіяна барокова сопілка. Намагаємося використовувати стародавні інструменти, але це досить важка робота, яка потребує багато зусиль і часу», — повідомив Максим Коломієць.
До речі, у концерті задіяли клавесин (франко-фламандська модель), побудований з матеріалів та за оригінальною технологією Марка Дюкорне (Франція) київськом майстром Дмитром Титенком.
Доповнили та урізноманітнили творчий вечір вишукані па солісток балету Ксенії Некрасової та Дар’ї Бусько. Вони зачарували глядачів не лише чарівними танцями, а й тонкою акторською грою з іскрами іронії.
«Ми намагалися відтворити цікаву ексцентричну барокову ігрову атмосферу, адже епоха Бароко характеризується вишуканістю, а також тонким і водночас гострим гумором. Було легко і цікаво працювати, тому що надзвичайно талановиті і професійні виконавці. Загалом, це дуже іміджевий і хороший проект. Між іншим, у Європі наразі дуже популярна барокова музика», — зазначив режисер-постановник Максим Добролюбов.
До речі, у репертуарі Національної оперети України є вистава епохи Бароко – це «Кавова кантата» Й.-С. Баха, яка йде у «Театрі у фойє».
«Ми завжди розширюємо в театрі музичні коридори і збільшуємо палітру для глядача. Маємо дуже багато талановитих вокалістів, які можуть реалізовувати незвичні проекти, що виходять за межі стандартів оперети, опери чи мюзиклу, тому у цьому сезоні вирішили створити черговий експеримент. Таким чином, відбувся проект «Вечір вокально-фортепіанної музики німецько-австрійських композиторів епохи романтизму», а нині презентуємо «Салон барокової музики «Веніціанська ніч», — повідомив генеральний директор-художній керівник театру, н.а.України Богдан Струтинський.
Глядацька зала «Театру у фойє» вміщує лише 80 місць, тож багато хто не встиг придбати квитки на прем’єру проекту барокової музики. Наступного разу театр оперети відтворить вишукану атмосферу італійського Бароко 13 листопада.