Прем’єра оперети «Графиня Маріца»

01

Прем’єра оперети «Графиня Маріца»

12.11.2016

11 листопада 2016 року в Національній опереті України відбулася  прем’єра вистави  «Графиня Маріца» Імре Кальмана, яку вважають «самою угорською» оперетою композитора. Перед першим прем’єрним показом творча група вистави «Графиня Маріца» зустрілася з пресою, щоб розповісти про роботу над прем’єрою. Нова постановка всесвітньовідомої оперети відрізняється поглибленим мотиваційним сенсом головних дійових осіб, сучасною мовою, актуальною інтерпретацією.

«Важливо повертатися до себе і до свого коріння, — сказав режисер-постановник оперети н.а. України Богдан Струтинський,  —  В основі сюжету цієї вистави — вічна тема кохання. На прикладі головних героїв, які повертаються додому і тоді тільки стають щасливими, ми закликаємо повернутися всю Україну обличчям до України, а значить до самих себе! Мистецтво направляє думки людей. Думаю, що саме такі — великі та оптимістичні проекти мають розбудити свідомість українців і закликати їх до позитивних кроків на шляху самовизначення».

Автор лібрето, кандидат мистецтвознавства Яна Іваницька, керуючись завданням режисера-постановника Богдана Струтинського, наділила героїв п’єси Ю. Браммера та А. Грюнвальда «Графиня Маріца» сучасною мовою. «Ми маємо грати про наше сьогодення, бо в театрі не може бути неактуальних фраз», — зауважив  на першій же репетиції Богдан Струтинський.  Цілком «гарячі» сьогодні проблеми інфляції, девальвації, оптимізації та економічних реформ, які обговорюють герої п’єси, за дослідженнями авторки, виявляється, були актуальними і для тогочасної Угорщини.

Над атмосферою «кальманівської стихії» у виставі Національної оперети працював  художник-постановник з.д.м. України Олександр Білозуб.  В колористиці художник обрав домінуючим  магічний синій колір. Колір всесвітньої злагоди, який часто зустрічається в народних костюмах Угорщини. Складні декорації побудовані співзвучно знаменитому австрійському модерну, у вбранні сцени  використана мереживна угорська вишивка, що додає казкової чарівливості сценічному простору. За ескізами Олександра Білозуба в театрі виготовили унікальну арку з канату, що виглядає мереживом. Вручну з білосніжного, міцного, доволі об’ємного канату діаметром біля 2 см зробили плетіння і додали об’ємні кольорові елементи, а в результаті — неповторне канатне мереживо!

«Для мене найголовнішим було завдання: не зіпсувати музику Кальмана, і, сподіваюсь, що я його виконав!»- пожартував художник-постановник з.д.м. України Олександр Білозуб.

Головний хормейстер театру, з.д.м. України Ігор Ярошенко розповів, що йому було надзвичайно приємно працювати над оперетою «Графиня Маріца», розповів про «танцюючий хор», який можна сплутати хіба що із «співаючим балетом».  Дивовижну музику Кальмана поетично охарактеризував диригент-постановник н.а. України Святослав Литвиненко. Балетмейстер-постановник з.а. України Вадим Прокопенко розкрив пресі особливості хореографії вистави, в основі якої запальний і веселий чардаш.

«Графиня Маріца» — одна з кращих оперет неовіденьского періоду історії жанру. Імре  Кальман наповнив оперету дивовижними мелодіями чардашу, народні угорські і циганські мотиви фантастично відтворюють колорит персонажів. Цю оперету  іноді  називають «угорською рапсодією». Загадкова,  сповнена імпресіонізму,  фантазійна оперета «Графиня Маріца», можливо найбільше за всі інші твори композитора допомагає зрозуміти самого автора», — сказав Богдан Струтинський.

На зустрічі був присутній Надзвичайний і Повноважний Посол Угорщини в Україні Ерно Кешкень.

Компліментом прес-конференції став подарунок — живопис художника Ярослава Стеценка Посольству Угорщини в Україні та Київському національному академічному театру оперети. Роботи митця експонуються в Арт-фойє театру з 11 листопада.

Преса: ModistaЯ — Корреспондент, День, Урядовий Кур’єр, 2000, Україна молода,  Известия в Украине, i.ua, Культура, ub.uaFacenews, Правда тут, Musartictickethunt.net

Відео: Ukrvideotravel

Радіо: Промінь