Національна оперета подарує українському глядачеві моноспектакль «Любовний монолог…» за Маркесом

05.01.2016

У січні Національна оперета потішить публіку новою гучною прем’єрою – моноспектаклем «Любовний монолог…» за мотивами п’єси Габріеля Гарсії Маркеса «Любовна одповідь чоловікові, який сидить у кріслі».

Прем’єрний показ вистави відбудеться 29 січня. Наразі у театрі на повну триває підготовка.

«Моновистава «Любовний монолог…» є певним експериментом для нашого театру, оскільки це незвичний для нас жанр. Цей формат є ще одним щаблем у репертуарній політиці Національної оперети України. Для нас це іспит та певний лакмус на те, наскільки можна сьогодні ламати стереотипи, адже в оперету звикли йти за іншим. Ми ризикуємо, але саме це дозволяє і допомагає нам розвиватися. На мою думку, моновистава – це вищий пілотаж акторської майстерності, і тут не сховаєшся ні за співом, ні за балетом», – розповідає режисер-постановник, художній керівник театру, народний артист України Богдан Струтинський.

   

У монолозі – сімейне життя тривалістю у 25 років. Від пристрасного кохання до срібної річниці весілля. Сюжет закручується навколо рішення, яке приймає головна героїня п’єси Грасіела, і воно остаточне. Та спочатку їй потрібно виговоритися… От тільки це вже не просто слова – це оголена душа жінки сам-на-сам говорить зі світом! Говорить так, що чути кожен удар її серця! Нарешті після стількох років мовчання вона не стримує себе ні у словах, ні в почуттях, ні в діях. Грасіела кидає чоловікові фразу «Якщо тебе засудять на Страшному Суді, то за те, що вдома у тебе жило кохання, а ти його не розгледів».

Головну роль у моновиставі виконуватимуть заслужені артистки України, провідні солістки-вокалістки Національної оперети Ірина Беспалова-Примак та Ася Середа-Голдун.

Привідкриваючи завісу, Богдан Струтинський розповідає про особливості постановки: «Актриса гратиме в оркестровій ямі і на сцені. Це символізує те, що вона є диригентом свого життя. Лаконічна декорація передає певний замкнутий простір героїні. Актриса дуже близько працюватиме з глядачем, оголюючи душу головної героїні, нерв… Вона буде спілкуватися з глядачем, шукаючи відповіді на одвічні питання не сама, а разом із залом…».

На думку актриси Асі Середи-Голдун, яка готується зіграти Грасіелу, до моноспектаклю треба вирости, потрібно не просто бути драматичним актором, але й мати щось внутрішнє… пережите.

  

Під час перегляду вистави через призму власних відчуттів глядачі зможуть відповісти на запитання, скільки живе кохання. І у кожного відповідь своя. То як довго живе кохання: мить чи вічність? Як вважає актриса Ірина Беспалова-Примак, яка також гратиме Грасіелу, відповідь – на сторінках Біблії: «Коли мене запитують, який вік у любові, я завжди пригадую слова зі Святого Письма, а там сказано, що любов ніколи не перестає бути…».

  

Глибину і космічність моноспектаклю «Любовний монолог…» безумовно додає музика аргентинського композитора Астора П’яццолли.

«Музика П’яццолли дуже підходить для душевного стану нашої героїні, розкриває всі її емоційні переживання, передає якусь легкість, а ще спогади і сум, і плач, і навіть якусь агресію. Я думаю, що П’яццолла – це попадання в десятку», – говорить диригент-постановник Сергій Дідок.

З його слів, у спектаклі звучатиме також інша музика різних стилів, яка створює певний антураж та додає колориту, зокрема, латиноамериканська, французька, шумові ефекти…

Очікується, що «Любовний монолог…» від Національної оперети має стати справжнім спалахом почуттів та емоцій. Вже сьогодні постановку активно обговорюють у театральних колах, пророкуючи повні зали.

«Гадаю, цей проект допоможе багатьом жінкам і чоловікам, можливо, десь зупинитися і переглянути свої стосунки. Якщо є якась напруга у сім’ї, це допоможе їм витягнути щасливу карту. Ми хочемо додати оптимізм у кінці вистави і донести людям те, що кожен має шанс на перегляд стосунків», – вважає режисер-постановник Богдан Струтинський.